FAQ

Herunder har vi samlet svar på de mest almindelige spørgsmål vi modtager - kontakt os endelig hvis du ikke finder dit svar her.

 

Brug af rabatkoder

 

 

Rabatkoden virker ikke - hvad gør jeg?

 

Har virksomhederne specifikke betingelser for brugen af studierabat hos dem, vil disse betingelser stå tydeligt sammen med rabatten på vores hjemmeside og app. Eksempelvis kan der være tale om betingelser som "Gælder ikke nedsatte varer", "Udvalgte produkter/mærker er undtaget", "Minimumskøb: 150kr" mm. Dertil kræves der hos nogle, at man modtager rabatkoden, følger linket og foretager hele købsprocessen på den samme enhed. Derfor er det altid en god idé lige at læse studierabattens beskrivelse grundigt.

Hvis ovenstående er taget højde for, og der stadig meldes fejl, bedes du venligst kontakte vores kundesupport.

 

 

Hvorfor kan jeg ikke bruge den samme kode igen?

 

De fleste online studierabatter på Studiz kræver unikke koder. Når du trykker på studierabatten genereres en unik kode til dig, og når du trykker på denne, kopieres den til udklipsholderen, hvorefter du bliver videreført til den pågældende virksomheds hjemmeside. Her fra kan du typisk indsætte den kopierede rabatkode i det hensigtsmæssige felt i indkøbskurven eller ved betaling.

Dagen efter vil systemet så generere en ny, unik kode til dig. Det er lavet på denne måde for at sikre virksomhederne mod misbrug og snyd i form af videredeling af rabatter til ikke-verificerede studerende.

 

 

Verificering

 

 

Hvorfor skal jeg bekræfte/verificere min studiestatus?

 

For at få adgang til dit digitale studiekort og online studierabatter, beder vi dig bekræfte, at du er studerende. Verificeringen foregår på forskellige måder afhængig af, hvilken uddannelsesinstitution du er tilknyttet. Det gør vi for at sikre de rabatgivende virksomheder, at kun reelle studerende har adgang til rabatterne.

 

 

Hvordan bekræfter/verificerer jeg min studiestatus?

 

Hvis din uddannelsesinstitution er tilknyttet WAYF, bruger vi tjenesten til verifikation af din studiestatus. WAYF er en central database, som kontrollerer, at du findes i din uddannelsesinstitutions database (og er berettiget til studierabat). Når du skal verificere din status igennem denne WAYF, skal du indtaste de brugeroplysninger, du har fra skolen (brugernavn/studienummer og password). Hvis du har problemer med at finde din uddannelsesinstitution, skal du være opmærksom på, at app'en følger din telefons sprog, hvorfor din skole kan hedde noget andet, end du havde regnet med, f.eks. hedder Aalborg Handelsskole Business College Aalborg, hvis din telefon er engelsksproget.

 

Vær opmærksom på, at verificering via WAYF nemmest sker via computeren, da web-browserne på computeren bedre understøtter anvendelsen af WAYF. 

 

 

Hvorfor er mit digitale studiekort kun gyldigt til 30. Jul/30. Jan, når der er længere tid til, at jeg forventer at være færdig med at studere?

 

Disse to skæringsdatoer anvender vi for at sikre virksomhederne, at den studerende også fortsat er studerende. Dvs. at du skal genbekræfte din studiestatus efter datoen, hvis du fortsat vil have adgang til alle dine studierabatter og dit digitale studiekort. Men bare rolig, vi sender dig en mail, når det er tid til at genbekræfte.

 

 

Hvordan ændrer jeg uddannelsesinstitution / uddannelsesretning?

 

Ændringen af uddannelsesintitution / uddannelsesretning forgår på din profilside på på www.studiz.dk. Her ses en blå knap 'Skift uddannelsesintitution / uddannelsesretning' og ved et klik herpå er det muligt at opdatere din studiestatus og uddannelsesinsitution. Såfremt din nye institution bruger UNI-login, er det afgørende at denne har opdateret UNI-login's information sådan du er registreret med din nye som "primær institution". 

 

 

 

Billede på det digitale studiekort

 

 

Billedet på mit digitale studiekort er ikke som jeg ønsker. Hvad gør jeg?

 

Du kan tilpasse det uploadede billede via din profil-side (beskærer og zoom). For at undgå misbrug kan du kun uploade billede én gang hver tredje måned - vær dog opmærksom på, at din uddannelsesinstitution kan have ændret indstillingerne for upload af billeder. Hvis du ønsker, at ændre billedet med det samme skal du kontakte os på [email protected].

 

 

Jeg har problemer med at uploade et billede til mit digitale studiekort via Studiz app'en. Hvad gør jeg?

 

Hvis du oplever problemer med at uploade dit billede til dit digitale studiekort via Studiz app'en, kan du i stedet logge ind på din Studiz bruger via computeren og uploade dit billede under din profil. 

 

 

Fødselsdato

 

 

Der står "ikke valideret" ud for fødsesldato på mit studiekort. Hvorfor?

 

Da dit studiekortet kan anvendes som ID er vi nødsaget til at have et fuld datasamarbejde med din uddannelsesinstitution, for at kunne validerer din fødselsdato. Såfremt vi ikke har et sådant samarbejde, ser vi os nødsaget til at tilføje denne korte tekst for at gøre opmærksom på dette.

 

 

Hvor vil du anvender dit studiekort?

 

 

Hvorfor skal jeg angive hvor jeg vil bruge mit studiekort i app'en?

 

Visse butikker og institutioner bruger funktionalitet som aktiveres, når man angiver sammenhængen for brug af ens studiekort. Derudover indsamles data for brug af rabatter, for såvel at styre algoritmer, sådan du får vist de mest populære rabatter, og for at vi kan skaffe flere rabatter indenfor de områder hos flest finder interessant.

 

Den butik jeg gerne vil bruge mit studiekort I er ikke på listen, hvad gør jeg?

 

Du kan indtaste navnet på den butik du gerne vil bruge dit studiekort I, i søgefunktionen, og på den måde tippe os om stedet, til gavn og glæde for dine medstuderende. Studiekortet vil herefter være aktiveret i den pågældende butik.

 

Jeg vil ønsker ikke at angive nogen butik, men vil bare gerne have vist mit studiekort, hvad gør jeg?

 

Du kan altid finde din skole på listen, og denne kan du altid vælge, hvis du ikke ønsker at indtaste en butik eller ikke kan finde den på listen.

 

Mails

 

 

Jeg modtager ingen mails fra Studiz, f.eks. når jeg vil ændre password?

 

Tilføj [email protected] til dine kontakter i dit mailprogram, på denne måde sikres det, at mails når igennem spamfilter og lign.

 

 

Hvordan til- afmelder jeg mig nyhedsbreve?

 

Via din profil-side kan du til- og afmelde nyhedsmails, samt markerer hvilke kategorier, du ønsker at modtage mails indenfor.

 

 

 

Søgefunktionen

 

 

Generelt om søgefunktionen

 

Søgefunktionen tager udgangspunkt i specifikke søgeord. Det kan derfor være nødvendigt, at du omformulerer din søgning eller finder et synonym, f.eks. mad i stedet for spise.

 

 

Hvorfor får jeg også resultater fra Aarhus, når jeg nu har valgt København som by?

 

Vores system tager udgangspunkt i det postnummer, du har oplyst for din profil, og sorterer forretningerne med den nærmeste øverst – hvis ikke der er nogle forretninger i din by med det søgte ord, vil du derfor få den nærmeste, som måske ligger i en anden by. Såfremt du ikke er logget ind, tager systemet udgangspunkt i hele Danmark.

 

 

Hvorfor kommer online rabatterne før de lokale rabatter?

 

Det er tanken at app’en primært vil blive anvendt i forhold til lokale studierabatter og vores website til online studierabatter. Derfor viser vi først online rabatter på vores website, mens vi viser disse sidst i app’en.

 

 

 

Ikke længere studerende?

 

 

Jeg er ikke længere studerende og vil derfor gerne have min profil slettet. Hvad gør jeg?

 

For at modvirke misbrug er det ikke muligt selv at slette sin profil, hvis du ønsker din profil slettet, skal du blot sende en mail til [email protected].

 

Hvis du senere begynder at studerende igen, kan du dog også lade din profil være, sådan du kan bruge denne, når du igen begynder at studerer.

Studiz ApS ©
Kundeservice: (+45) 71 99 75 20
Start live chat
Start live chat