Verificering

 

Hvorfor skal jeg bekræfte/verificere min studiestatus?

 

For at få adgang til dit digitale studiekort og online studierabatter, beder vi dig bekræfte, at du er studerende. Verificeringen foregår på forskellige måder afhængig af, hvilken uddannelsesinstitution du er tilknyttet. Det gør vi for at sikre de rabatgivende virksomheder, at kun reelle studerende har adgang til rabatterne.

 

 

Hvordan bekræfter/verificerer jeg min studiestatus?

 

Hvis din uddannelsesinstitution er tilknyttet WAYF, bruger vi tjenesten til verifikation af din studiestatus. WAYF er en central database, som kontrollerer, at du findes i din uddannelsesinstitutions database (og er berettiget til studierabat). Når du skal verificere din status igennem denne WAYF, skal du indtaste de brugeroplysninger, du har fra skolen (brugernavn/studienummer og password). Hvis du har problemer med at finde din uddannelsesinstitution, skal du være opmærksom på, at app'en følger din telefons sprog, hvorfor din skole kan hedde noget andet, end du havde regnet med, f.eks. hedder Aalborg Handelsskole Business College Aalborg, hvis din telefon er engelsksproget.

 

 

Hvorfor er mit digitale studiekort kun gyldigt til 30. Jul/30. Jan, når der er længere tid til, at jeg forventer at være færdig med at studere?

 

Disse to skæringsdatoer anvender vi for at sikre virksomhederne, at den studerende også fortsat er studerende. Dvs. at du skal genbekræfte din studiestatus efter datoen, hvis du fortsat vil have adgang til alle dine studierabatter og dit digitale studiekort. Men bare rolig, vi sender dig en mail, når det er tid til at genbekræfte.

 

 

 

Billede på det digitale studiekort

 

 

Billedet på mit digitale studiekort er ikke som jeg ønsker. Hvad gør jeg?

 

Du kan tilpasse det uploadede billede via din profil-side (beskærer og zoom). For at undgå misbrug kan du kun uploade billede én gang pr. måned. Hvis du ønsker, at ændre billedet med det samme skal du kontakte os på info@studiz.dk.

 

 

Mails

 

 

Jeg modtager ingen mails fra Studiz, f.eks. når jeg vil ændre password ?

 

Tilføj info@studiz.dk til dine kontakter i dit mailprogram, på denne måde sikres det, at mails når igennem spamfilter og lign.

 

 

Hvordan til- afmelder jeg mig nyhedsbreve?

 

Via din profil-side kan du til- og afmelde nyhedsmails, samt markerer hvilke kategorier, du ønsker at modtage mails indenfor.

 

 

 

Søgefunktionen

 

 

Generelt om søgefunktionen

 

Søgefunktionen tager udgangspunkt i specifikke søgeord. Det kan derfor være nødvendigt, at du omformulerer din søgning eller finder et synonym, f.eks. mad i stedet for spise.

 

 

Hvorfor får jeg også resultater fra Aarhus, når jeg nu har valgt København som by?

 

Vores system tager udgangspunkt i det postnummer, du har oplyst for din profil, og sorterer forretningerne med den nærmeste øverst – hvis ikke der er nogle forretninger i din by med det søgte ord, vil du derfor få den nærmeste, som måske ligger i en anden by. Såfremt du ikke er logget ind, tager systemet udgangspunkt i hele Danmark.

 

 

Hvorfor kommer online rabatterne før de lokale rabatter?

 

Det er tanken at app’en primært vil blive anvendt i forhold til lokale studierabatter og vores website til online studierabatter. Derfor viser vi først online rabatter på vores website, mens vi viser disse sidst i app’en.

 

 

 

 

Ikke længere studerende?

 

 

Jeg er ikke længere studerende og vil derfor gerne have min profil slettet. Hvad gør jeg?

 

For at modvirke misbrug er det ikke muligt selv at slette sin profil, hvis du ønsker din profil slettet, skal du blot sende en mail til info@studiz.dk.

 

Hvis du senere begynder at studerende igen, kan du dog også lade din profil være, sådan du kan bruge denne, når du igen begynder at studerer.