Hvorfor skal jeg bekræfte/verificere min studiestatus?
For at få adgang til dit digitale studiekort og online studierabatter, beder vi dig bekræfte, at du er studerende. Verificeringen foregår på forskellige måder afhængig af, hvilken uddannelsesinstitution du er tilknyttet. Det gør vi for at sikre de rabatgivende virksomheder, at kun reelle studerende har adgang til rabatterne.
Derfor er det altid en god idé lige at læse studierabattens beskrivelse grundigt. Hvis ovenstående er taget højde for, og der stadig meldes fejl, bedes du venligst kontakte vores kundesupport.
Hvordan bekræfter/verificerer jeg min studiestatus?
Hvis din uddannelsesinstitution er tilknyttet WAYF, bruger vi tjenesten til verifikation af din studiestatus. WAYF er en central database, som kontrollerer, at du findes i din uddannelsesinstitutions database (og er berettiget til studierabat). Når du skal verificere din status igennem denne WAYF, skal du indtaste de brugeroplysninger, du har fra skolen (brugernavn/studienummer og password). Hvis du har problemer med at finde din uddannelsesinstitution, skal du være opmærksom på, at app'en følger din telefons sprog, hvorfor din skole kan hedde noget andet, end du havde regnet med, f.eks. hedder Aalborg Handelsskole Business College Aalborg, hvis din telefon er engelsksproget. Vær opmærksom på, at verificering via WAYF nemmest sker via computeren, da web-browserne på computeren bedre understøtter anvendelsen af WAYF.
Det er lavet på denne måde for at sikre virksomhederne mod misbrug og snyd i form af videredeling af rabatter til ikke-verificerede studerende.
Hvorfor er mit digitale studiekort kun gyldigt til 30. Jul/30. Jan, når der er længere tid til, at jeg forventer at være færdig med at studere?
Disse to skæringsdatoer anvender vi for at sikre virksomhederne, at den studerende også fortsat er studerende. Dvs. at du skal genbekræfte din studiestatus efter datoen, hvis du fortsat vil have adgang til alle dine studierabatter og dit digitale studiekort. Men bare rolig, vi sender dig en mail, når det er tid til at genbekræfte.
I tilfælde af at du ikke kan se butikken på den lokationsbaserede liste, søger du blot på butikkens navn, hvilket giver dig mulighed for stadig at anvende dit studiekort og på samme tid også tippe os om stedet.
Hvordan ændrer jeg uddannelsesinstitution / uddannelsesretning?
Ændringen af uddannelsesintitution / uddannelsesretning forgår på din profilside på på www.studiz.dk. Her ses en blå knap 'Skift uddannelsesintitution / uddannelsesretning' og ved et klik herpå er det muligt at opdatere din studiestatus og uddannelsesinsitution. Såfremt din nye institution bruger UNI-login, er det afgørende at denne har opdateret UNI-login's information sådan du er registreret med din nye som "primær institution".
Derfor er det altid en god idé lige at læse studierabattens beskrivelse grundigt. Hvis ovenstående er taget højde for, og der stadig meldes fejl, bedes du venligst kontakte vores kundesupport.